Alla inlägg under juli 2011

Av Lisen - 14 juli 2011 21:45

Grattis kronprinsessan Victoria på din 34-årsdag

Tänkte bara uppmärksamma det lite, hihih :P

Kramar Lisen  

Av Lisen - 13 juli 2011 18:39

Kom hem vid 4-tiden efter en regnig/blåsig dag på dagiset... :-(( Men barnen ska ut i alla väder fast de inte vill, låter konstigt men så är det bestämt.. så det är bara att bita ihop!


Har börjat packa lite inför resan, jag tar alltid lång tid att välja kläder hahahah :P


Tänkte också dra lite fakta om Kroatien:

Huvudstad: Zagreb-landets största stad

Språket: det är kroatiska

Statsskick: en republik-Josiovic

Utrikes: medlem i både EU och NATO

Yta: ca 56500 km2

Valuta: Kuna

Tidson: samma som Sverige


Kroatiens flaggaKroatiens statsvapen
             Flagga                      Statsvapen
 
Jag tänkte även fråga om någon annan har varit i Kroatien innan??  
 
Kramar Lisen  
 
 
Av Lisen - 12 juli 2011 20:00

Dagen i stort:

Det blev lite slagsmål som jag fick reda upp på rasten, men annars så flöt det bra. Var även på fritids och gjorde halsband av pärlor. Det tyckte iaf barnen om, både killar och tjejer!


Och så här ser min kväll ut:

Exakt nu börjar Allsång på Skansen (20:00) som Måns leder. Efter det tänkte jag titta på Morden i Midsomer (21:00) och sen läggdags, hihihi :P


Ha en trevlig kväll

Kramar Lisen  

Av Lisen - 11 juli 2011 18:16

Måste erkänna att jag lägger inte så mycket tid på att sitta vid datorn när det är fint väder

8-), men det ska bli sämre nu så det kanske bli mer uppdatering. Men ni får ta det som det kommer... *_*


I onsdags var jag på stranden med en kompis     


På fredagen åkte vi upp till Jkpg för att fira min faster som fyllde 50 år. Kom inte hem förrän i söndags!


Denna vecka väntar en hel arbetsvecka mån-fre, idag var det en hyfsat bra dag på jobbet, hände inget speciellt.


.....och sen bär det av till Kroatien på måndag!!  

Ha det gott  


Kramar Lisen  

Av Lisen - 5 juli 2011 19:45

Idag var inte vädret mycket bättre... barnen fick vara inne på ena rasten och måla. Det var skönt att slippa att gå ut med dem, men de var desto spralligare inne...!!


Snart börjar Allsång på Skansen   ska bänka mig vid tv:n.

Vad tycker om den nya programledaren??, ingen mindre än Måns Zelmerlöw

*-Själv tycker jag det har fått ett lyft 


Kvällens gäster: Håkan Hellström, Miriam Aïda, Siw Malmkvist, Ulrik Munther, The Moniker, Hasse "Kvinnaböske" Andersson

Kramar Lisen  

Av Lisen - 4 juli 2011 18:31

Jag hoppas att jag kan uppdatera er nu i veckan lite bättre än förra  


Idag har det regnat, så det var inte så kul idag på jobbigt med barn som lekte i sandlådan som blev alldeles våta och smutsiga  


Ska försöka pigga upp mig nu med en kopp te och mysa ner mig vid tv:n med film.

Jag tyckte det var en fin bild


Kramar Lisen  

Av Lisen - 3 juli 2011 16:30

Heeeeeeeeeeeejj alla bloggläsare   


Först måste jag ursäkta mig för att jag inte skrivit på länge..... det har bara hänt så himla mycket runt om kring och sen har jag inte haft tillgång till en dator----förlåt---


Det som bl.a har hänt är att:

1. Jag har varit på stranden (Y), riktigt härligt

2. Börjat sommarjobba (på en skola i närheten)

3. Träffade folk från min klass i fredags

4. Har precis kommit hem från Öland nu, träffade mina kusiner; alltid lika trevligt (A)


Och endast 2 veckor kvar tills vi åker till Kroatien med familjen!!

 

Hoppas ni har det härligt och njuter av sommaren!!

Gott med jordgubbar

Kramar Lisen  

Presentation


Hej alla bloggläsare!

Jag heter Lisbeth och är 17 år som är född i kräftans stjärntecken.

Omröstning

Var går din drömresa?
 Inom Sverige? :o
 Usa ;)
 Storbritannien!
 Frankrike!
 Spanien!
 Australien :-D
 Sydamerika =)
 varför inte nord/sydpolen? ^^
 Annat? skriv en kommentar :)

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards